Klant verhaal

De Transscope webapplicatie werkt fijn, we worden altijd goed te woord gestaan en ze denken pro-actief mee.

Efficiënter werken met de Transscope Blackbox

Dagelijks zijn er tussen de 300 en 400 mensen vanuit personeelsleverancier Binck aan de slag in de bouw en als verkeersregelaars. Om te zorgen dat iedereen op zijn of haar werklocatie kan komen, hebben ze eigen fietsen, scooters, motoren, personenauto’s en busjes. Als je zoveel mensen tegelijkertijd op veel verschillende locaties aan het werk hebt, is grip op de gereden kilometers en de productieve werkuren en inzicht in de locaties van de mensen heel belangrijk. Daarom maken ze bij Binck al jaren gebruik van de Transscope Blackbox. Directeur-eigenaar Mario van de Vorstenbosch deelt zijn ervaringen met de samenwerking met Transscope en het gebruik van hun blackbox.

 

Direct inzicht in locatie
In 2013 startte Mario zijn bedrijf Binck in Den Haag. ‘Helemaal alleen, met een oud autootje en een oude laptop’, herinnert Mario zich glimlachend. ‘Inmiddels werk ik met ongeveer 40 collega’s, voor toonaangevende opdrachtgevers waar elke dag heel veel aanpakkers aan de slag zijn.’ Om meer grip te hebben op wat er buiten gebeurt zijn de motoren en auto’s van Binck voorzien van een Transscope Blackbox die ze voor meer doeleinden gebruiken dan alleen de ritregistratie. Zo is de blackbox bijvoorbeeld voorzien van een schakelaar waarmee de bestuurder per rit kan aangeven of de rit zakelijk of privé wordt gereden. ‘Voorheen werd dat in een Excelbestand bijgehouden, wat een tijdrovende bezigheid was’, legt Mario uit. ‘Verder hebben we met de Transscope webapplicatie direct inzicht in waar alle voertuigen zich bevinden. Dat is handig. Want soms belt er een klant omdat het personeel nog niet gearriveerd is. We kunnen dan in één oogopslag zien waar ze zijn en direct aangeven wanneer ze ongeveer zullen arriveren. Of wij checken zelf ’s morgens even of iedereen op de afgesproken tijd zal arriveren, zodat we de opdrachtgever bij eventuele vertraging tijdig kunnen informeren.’

 

Monitoren van gebruik
De blackboxen in de auto’s van Binck zijn uitgerust met een ID-reader met zoemer. ‘We hebben een aantal auto’s waar door meerdere mensen in gereden wordt. Om te weten wie er wanneer in een auto heeft gereden, voor bijvoorbeeld het traceren van verkeersboetes, stelde Transscope een persoonlijke ID-tag, voor. Bij het instappen in de auto checkt de medewerker in met deze ID-tag, zodat geregistreerd wordt wie er in de auto rijdt. Als je per ongeluk vergeet om in te checken, dan gaat er bij het wegrijden een zoemer om je eraan te herinneren dat je nog moet inchecken’, legt Mario uit. ‘Verder checken we wekelijks een aantal zaken, aan de hand van de blackbox-informatie. Hoe wordt er met de auto’s gereden? Wie heeft er verkeersboetes gekregen? En ook hoe lang een auto bijvoorbeeld heeft aangestaan? Soms zien we bijvoorbeeld dat een auto tijdens een nachtdienst een tijdje aan heeft gestaan. Dan vragen we toch even waarom dat zo is geweest. Deze check zorgt bij de medewerkers voor een stukje bewustwording ten aanzien van hoe ze met de auto omgaan.’

 

‘De Transscope webapplicatie werkt fijn, we worden altijd goed te woord gestaan en ze denken pro-actief mee’

 

Efficiënter werken
Er wordt dus heel actief van de blackbox gebruik gemaakt en soms biedt hij ook onverwacht veel voordeel. ‘We hebben er al eens heel handig gebruik van kunnen maken toen een van onze auto’s gestolen werd. De medewerker meldde de diefstal direct en wij konden door middel van de blackbox zien waar de auto reed. We zijn direct in de auto gesprongen en vonden de gestolen auto geparkeerd in een woonwijk. Met de reservesleutels hebben we hem geopend en weer meegenomen’, vertelt hij breed lachend bij de herinnering. Verder wordt er in samenspraak met Transscope regelmatig gekeken naar nieuwe mogelijkheden om het werk eenvoudiger en efficiënter te maken. ‘Zo hebben we recent bij grote evenementen, het gebruik van personal badge trackers getest waarmee je in één overzicht direct kunt zien waar alle verkeersregelaars zijn. Dat is heel handig, vooral bij bijvoorbeeld hardloopwedstrijden die pas van start kunnen gaan als het zeker is dat alle verkeersregelaars op hun plek staan. Maar het gebruik kent ook een keerzijde. Voor de medewerkers voelt het niet goed dat ze continu te traceren zijn en dat begrijp ik ook. Daarom maken we steeds de afweging tussen de echte toegevoegde waarde van een tool en het gevoel dat mensen erbij krijgen.’

 

Goede service en dienstverlening
De verschillende producten en systemen van Transscope bevallen dus goed, maar belangrijker nog vindt Mario de goede service en dienstverlening. ‘We worden altijd goed te woord gestaan en ook altijd door dezelfde mensen. Bovendien werkt hun webapplicatie heel fijn, hebben we vrijwel nooit storingen en wordt er proactief meegedacht over bijvoorbeeld een soepel verloop van de inbouw van blackboxen in nieuwe auto’s. Kortom, het is een fijne club om mee te werken’, klinkt het tevreden. ‘Kijkend naar de toekomst, zou ik nog wel graag een koppeling van de blackbox willen met ons plansysteem en zou het handig zijn als we ook onze fietsen kunnen traceren. Dat laatste is wel wat lastig omdat een fiets geen accu heeft. Maar daar komt vast een oplossing voor.’