fbpx
FAQ2020-07-29T15:23:24+00:00

Meest gestelde vragen en downloads

In onze FAQ vind u antwoorden op de meest gestelde vragen. Voor hulp bij uw vragen over onze producten is onze servicedesk te bereiken op het volgende telefoonnummer:

0523 – 61 53 23

Als u vragen heeft over uw blackbox helpen wij u zoals u gewend bent gratis. Dit is inbegrepen in uw abonnement.

Als u vragen heeft over uw fiscaalbox of fiscaalbox software brengen wij de tijd dat onze medewerker bezig is met werkzaamheden in rekening. Onze medewerker zal dan ook eerst vragen naar uw factuur gegevens.

Zijn de systemen altijd werkzaam?2020-05-07T06:27:33+00:00

Ja, het systeem werkt altijd en bij een mogelijke storing kunt u contact openen met onze servicedesk. En lossen wij dit zo snel mogelijk op!

Werkt Transscope met een app?2020-04-21T08:27:43+00:00

Wij hebben een Transscope app en deze is gratis te gebruiken als je gebruik maakt van een Transscope systeem

Werken jullie met een dongel oplossing?2020-04-28T15:00:20+00:00

Daar hebben we bewust niet voor gekozen. Een dongel is makkelijk te verwijderen en garandeert dus geen juiste registratie.

Welke garantie heb ik op mijn systeem?2020-04-21T08:56:10+00:00

Wij kennen een garantie van 2 of 5 jaar afhankelijk van de systeem keuze.

Wat zijn de investeringen van Transscope rittenregistratie?2020-04-28T15:02:03+00:00

Dat is moeilijk te zeggen. Rittenregistratie is mogelijk vanaf € 6,59 per maand met eenmalige kosten van € 79,50. Wat het beste bij jouw wensen past berekenen wij graag voor je. Vraag via de contact pagina een vrijblijvende afspraak of offerte aan.

Wat is het maximumaantal gebruikers wat er ingesteld worden in de webapplicatie?2020-04-21T09:02:08+00:00

Een maximumaantal gebruikers kennen wij niet, wel bevelen wij aan elke gebruiker zijn inlog te geven met de bij zijn functie horende rechten.

Wat is het contractduur bij Transscope?2020-04-29T09:25:53+00:00

Nee wij houden niet van contracten. Wij doen liever zaken met je omdat je vindt dat wij een goed product en goede service verlenen. Niet tevreden of er klaar mee? Opzeggen met inachtneming van 2 maanden opzegtermijn en je bent van ons af.

Wat is de zekerheid dat Transscope als onderneming blijft bestaan?2020-04-21T08:26:33+00:00

Transscope heeft zich al bewezen om 27 jaar een stabiele en financiële gezonde organisatie te zijn. Nu kunnen ook wij niet in de toekomst kijken, daarom hebben wij bij de Escrow Alliance een Escrow regeling vastgelegd welke zekerheid geeft dat als er wat gebeurt met Transscope het product nog gewoon gebruikt kan worden. U kunt dan ook nog gewoon bij de historie van uw gegevens.

Waar worden de producten van Transscope ontwikkeld en geproduceerd?2020-04-29T09:26:41+00:00

Onze producten worden ontwikkeld in eigen beheer en geproduceerd bij een Nederlands bedrijf.

Voldoet jullie ritregistratie aan de regelgeving van de belastingdienst?2020-04-21T08:30:10+00:00

Daar voldoen we zeker aan. Volmondig ja en dat wordt bevestigd door het ons toegekende keurmerk RitRegistratieSystemen. Voor de BlackboxXP al in 2013 (als een van de eersten) en voor de Rittenbox bij introductie in 2020.

Transscope Fiscaalbox servicedesk2020-04-30T16:31:51+00:00

Voor hulp bij uw vragen over onze producten is onze servicedesk te bereiken op het volgende telefoonnummer: 0523 – 61 53 23 of via servicedesk@transscope.nl

Als u vragen heeft over uw blackbox helpen wij u zoals u gewend bent gratis. Dit is inbegrepen in uw abonnement.

Als u vragen heeft over uw Fiscaalbox of Fiscaalbox software verwijzen wij u graag naar onze speciale pagina met meest gestelde vragen.

Fiscaalbox pagina

Als u ons belt brengen wij de tijd dat onze medewerker bezig is met werkzaamheden in rekening. Onze medewerker zal dan ook vooraf vragen naar uw factuur gegevens.

Op deze pagina vindt u ook de laatste softwareversies van de Transscope Fiscaalbox. Het gebruik van deze pagina is geheel op eigen risico. Transscope Voertuigsystemen is niet aansprakelijk voor het verlies van ritgegevens. De Transscope Fiscaalbox is, na ruim 20 jaar, sinds 1 januari 2019 niet meer leverbaar. Wij hebben voor u mooie alternatieven. Meer weten? Neem vrijblijvend contacct met ons op.

Partners Transscope2020-04-24T06:53:32+00:00

Transscope Voertuigsystemen werkt samen met de volgende partners:

KPN, Escrow Aliance, BVLR, SKRRS, VZR, Belastingdienst, Mobilitywereld.nl, MultiTankcard, Travelcard, WEX, MoveMove, MKB-Brandstof, EasyPark, autoriteit persoonsgegevens, Way2Connect, SLS-Benelux, Out-Smart, Sortimo, Simpoint, Cargo Cycling.

Moet ik voor de montage naar jullie komen?2020-04-21T08:58:38+00:00

Nee wij komen graag bij je op locatie. Wij vragen wel een droge en een warme werkplek.

Mag mijn garage ook inbouwen?2020-04-21T08:59:21+00:00

Ja maar, zij moeten dan wel voldoen aan de door ons opgestelde vereisten. Als dat zo is, geen probleem. Wij kennen een goede geografische spreiding van dealerbedrijven dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Mag ik mij eigen simkaart gebruiken?2020-04-21T08:36:07+00:00

Dat is helaas niet mogelijk. De reden daarvan is dat de data verzending gaat via een beveiligde verbinding. Dus maken we enkel gebruik van onze eigen simkaarten.

Kunt u ook mijn rijstijl registreren met jullie systemen?2020-04-28T15:21:38+00:00

Ja dat kan, maar niet met elke type box die wij in het assortiment hebben. Bekijk de pagina producten welke box het meest geschikt is.

Kennisbank Transscope2020-05-28T19:18:29+00:00

Natuurlijk helpen onze adviseurs u graag verder met het hoe en wat met ritregistratie en fleetmanagement. Echter wilt u zelf wat op zoeken of bent u juist op zoek naar dat ene document. Wij helpen u graag. Onderstaand de meeste gesteld vragen aan onze adviseurs.

Verklaring geen privé gebruik auto van de zaak.

White paper belang ritregistratie

White paper veel gevraagde functionaliteiten webapplicatie. (In ontwikkeling)

White paper wat is bijtelling. (In ontwikkeling)

Kan ik mijn PTO ook monitoren op jullie systemen?2020-04-21T09:00:17+00:00

Zeker kan dat net als vele andere zaken op een voertuig of materieelstuk, denk aan bezems, pompen, signaleringsverlichting of andere zaken.

Kan ik het systeem koppelen aan mijn alarm?2020-04-29T09:27:24+00:00

Ja dat kan, en dan is er de mogelijkheid om een alarm door te melden d.m.v. een e-mail of sms. SMS kosten worden in rekening gebracht).

Kan iedereen bij mijn data en deze ook inzien?2020-04-21T08:36:57+00:00

Nee alleen daartoe door jou of door je bedrijf geselecteerde mensen hebben toegang tot je data.

Is het mogelijk eerst het product te testen?2020-04-21T08:27:09+00:00

Ja dat kan. Test gratis 30 dagen. Als het product niet aan de afgesproken verwachting voldoet. Dan nemen wij de producten weer retour. Dit natuurlijk wel zonde schade aan alle geleverde producten.

Is het gebruik van enkel een ritten app niet goedkoper?2020-04-21T08:28:27+00:00

Jazeker is dat goedkoper alleen ben je zelf verantwoordelijk voor gebruik van de app en het aan- en uitzetten van de app. De ritregistratiesystemen van Transscope werken ook als je er even niet aan denkt om deze aan- of uit te zetten. Je hebt het toch al druk genoeg? Moet je ook nog denken aan een app die aan- en uitgezet moet worden.

Is er een koppeling mogelijk met andere softwarepakketten?2020-04-21T09:00:38+00:00

Ja, door gebruik te maken van onze API zijn de koppel mogelijkheden heel divers.

Ik rij (ook) buiten Nederland is dat een probleem?2020-04-21T09:01:14+00:00

Nee, dat is geen probleem. In heel west Europa en veel landen erbuiten werken de systemen gewoon door. De dekking in deze landen is niet altijd optimaal. Daarvoor hebben onze systemen de mogelijkheid gegevens op te slaan tot er weer verbinding is met een netwerk.

Ik heb een vraag waar kan ik terecht?2020-04-21T09:01:39+00:00

Hier in de FAQ, in de help functie van de webapplicatie en bij onze servicedesk tijdens werktijden. Voor dringende gevallen is deze 24/7 bereikbaar.

Ik ben het niet eens met mijn werkgever over het gebruik van de systemen, en nu?2020-04-21T08:54:50+00:00

Praat erover ga in gesprek. Kom je er niet uit en wil je stappen ondernemen kent het keurmerk een beroepsmogelijkheid. Klik hier voor meer info.

Hoeveel soorten blackboxen zijn er bij Transscope verkrijgbaar?2020-04-21T08:31:28+00:00

3 soorten. Naast onze Blackbox Fleetmanager Pro kennen wij ook de TraceSee Track en Trace, Rittenbox Fiscaal en Rittenbox Fleetmanager.

Hoe zie ik dat er een storing is?2020-04-21T08:38:17+00:00

Wij gaan niet uit van storingen maar mocht het toch zo ver komen dan melden wij dat aan u. Het kan natuurlijk nooit kwaad om zelf ook met enige regelmaat even in je registratie te kijken of alles voor jou naar wens gaat.

Hoe lang gaat mijn systeem mee en wat te doen met updates?2020-04-29T09:29:09+00:00

Als er gewoon wordt om gegaan met het systeem is het systeem eindeloos te gebruiken en updates worden automatisch verzonden zonder dat u hiervoor hoeft te betalen of iets moet doen. Daarnaast kennen wij 5 jaar garanties op onze Blackbox Fleetmanager PRO en 2 jaar op onze rittenboxen. Al met al degelijk en zonder zorgen.

Hoe handelt Transscope bij een datalek en dan?2020-04-21T08:57:56+00:00

Het is nog niet gebeurt maar het kan gebeuren. Ook wij blijven mensen. Wij stellen u uiterlijk binnen 24 uur op de hoogte samen met de autoriteit persoonsgegevens en het keurmerk.

Hoe gaan jullie om met de privacy?2020-04-21T08:29:31+00:00

Dit nemen wij bij Transscope erg serieus en hechten er veel belang aan. Wij zijn lid van de Branche Vereniging Leveranciers Ritregistratiesystemen (BvLR). In de branchevereniging is er een privacyregeling. Daarnaast zijn wij drager van het keurmerk RitRegistratieSystemen, sinds 2013, welke ook een privacyregeling hebben en daarbij zelfs voor de berijders een beroepscommissie. En alsof dat nog niet voldoende is hebben wij ook nog een eigen registratie bij de autoriteit persoonsgegevens onder nr.: 1525477.

Hoe gaan jullie met data om welke jullie verzamelen?2020-04-21T08:25:56+00:00

De data wordt veilig opgeslagen in onze datacenters. De beveiliging van de datacenters wordt met regelmaat extern getest, Wij delen de data niet met andere partijen de data is van onze klant en het is niet aan ons om deze data door te verkopen.

Geven jullie mij registratie aan de belastingdienst als zij daarom vragen?2020-04-21T08:57:13+00:00

Nee dat kan niet. Het is niet onze data en enkel u kunt dit afgeven. Bij een verzoek van justitie of politie met een bevel kunnen wij niet anders.