Maessen bedrijven
Maessen bedrijven heeft een wagenpark met diverse vrachtauto’s (zandkiepers), grondwerkmachines en busjes. De belastingdienst eist dat de administratie van het wagenpark helemaal klopt én dat men aan alle wettelijk vastgestelde eisen voldoet. Daarom was het volgens Bas Peters (werkzaam bij Maessen bedrijven) tijd om over te stappen op een voertuigsysteem. “Dat werd Transscope. Inmiddels is alles onder controle en werken we al ruim twee jaar samen.”
Maessen bedrijven
Maessen bedrijven is gevestigd in het Noord-Limburgse Venray en van oorsprong een grondverzetbedrijf. Ze bestaan uit diverse ondernemingen in transport, recycling, grondverzet, sloopwerk en projectontwikkeling. Maessen bedrijven omschrijft zichzelf als totaalleverancier en is er voor zowel bedrijven als particulieren. Dienstverlening staat hoog in het vaandel. In 1976 is het bedrijf opgericht als eenmanszaak en inmiddels werken er ruim veertig mensen.
Van handmatig naar digitaal en overzichtelijk
Bas Peters: “Bij Maessen bedrijven gebruiken we bijvoorbeeld busjes om materialen aan te leveren bij onze werknemers. De belastingdienst eist dat we hier administratie over bijhouden. Dit deden we voorheen handmatig met papieren lijsten, maar in de praktijk bleek dat onhandig en inefficiënt. Onze bestuurders wisselen heel vaak en daar komt bij dat het praktische en harde werkers zijn, geen administrateurs. Daarom besloten we dat het tijd werd voor een automatisch systeem. Via een autodealer kwamen we terecht bij Transscope en dat bevalt nog steeds!”
Henk-Jan Kienhuis, Transscope Voertuigsystemen: “Het accent ligt bij Maessen duidelijk op fiscale doeleinden. Wij ontzorgen Maessen met name door het automatiseren van de handgeschreven ritadministratie met een systeem dat registreert volgens de richtlijnen van de belastingdienst én is voorzien van het keurmerk RitRegistratieSystemen. Doordat Transscope de data zeven jaar opslaat, heeft de klant geen risico dat data kwijtraakt of verloren gaat. Daarnaast is het voor het werkproces enorm handig dat men realtime inzicht heeft in waar de medewerkers of het materieel zich bevinden.
Kom maar op met die controle!
Bas Peters: “Transscope is belastingdienst gecertificeerd. Ze garanderen een minimale data opslag van zeven jaar. Hierdoor hoeven wij niets te archiveren. Ik hoef geen lijsten te printen en kan op elk gewenst moment tegenover de belastingdienst verantwoorden dat alles onder controle is. De diensten van Transscope voorzien ons enorm in het gemak, we hebben realtime inzicht in ons wagenpark. Het scheelt een hoop tijd doordat ik niet meer bij alle vestigingen op zoek hoef naar lijsten en papierwerk. Als de belastingdienst langskomt voor controle denk ik ‘kom maar op!’ want ik weet zeker dat alles geregistreerd en volledig is”.